FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

7.den - čtvrtek 29.8.2013

Ráno vstáváme časně a po sedmé hodině přejíždíme k Moraine Lake. Je třeba tu být co nejdříve, protože počet parkovacích míst je tu značně omezen. A navíc je ráno obvykle v horách nejhezčí částí dne. Po noční bouřce je kemp v Lake Louise zahalen v mlze, ale sotva vyjedeme kousek výše dostáváme se nad její hranici a nad hlavou máme pouze a jen modrou oblohu. Na čtnácti kilometrech které nás dělí od Moraine Lake nás čeká další překvapení. V houští u silnice vidíme na vlastní oči prvního kanadského medvěda. Jde o Baribala, tedy menšího příbuzného obávaného Grizzlyho, ale i tak jsme rádi že na něj koukáme z bezpečí auta. Bohužel stejně jako v případě vlka u jezera Minnewanka ani v tento moment nemám připravenou fototechniku a kompakt není schopen na pohybujícího se medvěda rychle zaostřit. Medvěd zanedlouho mizí v lese a my můžeme pokračovat dále. Již téměř u Moraine Lake přichází další úžasný moment dnešního rána, kdy se skrze mraky na východním obzoru konečně na chvíli prodírá sluníčko a nasvěcuje horské štíty.

Moraine Lake
více fotek z oblasti Moraine Lake

Před osmou hodinou konečně parkujeme na doposud poloprázdném parkovišti u Moraine Lake a hned se vydáváme na skalnatou vyhlídku na jezero a nad ním čnící vrcholky z nichž deset dosahuje nadmořské výšky přes tři kilometry. Světelné podmínky nejsou úplně podle mých představ, ale pohled je to každopádně úžasný i přes to, že vrcholky hor se už halí do rychle se tvořících mraků.

Uvidíme jak se počasí během dne vyvine, třeba se sem ještě vrátíme v podvečer. Teď je ale čas konečně vyrazit do hor, nakonec jsme si hlavně kvůli předpovědi nestabilního počasí vybrali kratší variantu tůry, která by nás měla zavést k Eiffel Lake. Na místě kde stezka ze břehu jezera míří vzhůru do hustého lesa je cedule ukládající povinnost vyrážet na pěší tůry do této oblasti ve skupině minimálně čtyř lidí. Při neuposlechnutí hrozí pokuta až 5000 kanadských dolarů, což je tedy při kurzu jedna ku devatenácti nezanedbatelná částka :-) Povinnost vyrážet ve skupině je tu zavedena kvůli hojnému výškytu Grizzlyho, proč je ale počet stanoven zrovna na čtyři je zahádou. Zlé jazyky tvrdí, že medvěd spořádá na počkání maximálně tři turisty a čtvrtý přeživší tedy může o celé události podat zprávu. My máme docela štěstí, přímo pod cedulí už čekají dva mladící, kteří mají z toho že míříme k Eiffel Lake skutečně radost, čekají tu prý na parťáky už skoro hodinu. Když si navíc po pár metrech všímá Lucka že jeden z nich má na bundě vyšitou slovenskou vlajku můžeme přejít z poněkud kostrbaté angličtiny do srdečné česko-slovenštiny. Mário, starší ze dvou parťáků, žije už osm let i s rodinou v Calgary a je tu zdá se navýsost spokojen, jediné co ho prý trápí jsou dlouhé a kruté zimy. Jeho mladší kolega přicestoval teprve letos na roční pracovní vízum a momentálně pracuje v jednom z hotelů v údolí řeky Bow. Dozvídáme se spoustu zajímavostí z reálného života v Kanadě a nevyhýbáme se samozřejmě ani srovnáním se situací u nás doma. První polovina cesty k Eiffel Lake, které vytrvale stoupá serpentinami a je poněkud jednotvárná, nám díky družnému hovoru vcelku příjemně utíká. Ve druhé části se trasa vine už spíše po vrstevnici a na samém konci údolí jež vyplňuje neuvěřielně modrá hladina Moraine Lake se nám konečně otevírá pohled na Eiffel Lake a nádherný horský amfiteátr v pozadí.

Eifell Lake
více fotek z výšlapu k Eiffel Lake

Počasí vypadá tak nějak všelijak a bohužel začíná právě u Eiffel Lake docela intenzivně pršet. Chvíli zvažujeme zda pokračovat ještě kousek dále k sedlu Wenkchemna, ale nakonec se všichni čtyři shodujeme že se vydáme zpět k Moraine Lake. Mário který má z domu nastudované předpovědi dokonce vyhrožuje vytrvalým deštěm po zbytek dne. Alespoň prozatím však tato pesimistická varianta neplatí, protože jak rychle pršet začalo, tak zase přestává. Ještě než nás opět pohltí les skrze nějž budeme zákrutami klesat dolů k Moraine Lake nabízí se nám poněkud omezené, ale přesto pěkné pohledy na jižní konec Moraine Lake.

Lake Louise

Kolem jedné hodiny jsme zpět na parkovišti u Moraine Lake a šedivá obloha zahání myšlenky na další výpravu na vyhlídkovou skalku. Loučíme se tedy s klukama a přemýšlíme co dál podnikneme. Rozhodujeme se pro návštěvu národního parku Kootenay, který jsme původně měli v plánu navštívit při přejezdu z Banffu do Lake Louise. Štěstí nám tu ovšem vůbec nepřeje, prostor Marble Canyon je uzavřen kvůli lesnímu požáru a oblast barevných jezírek Paint Pots je pro změnu uzavřena z důvodu pohybu medvědice s mláďaty. Padesátikilometrovou cestu sem jsme tedy vážili zbytečně, škoda, ale nedá se nic dělat. Vracíme se tedy zpět do Lake Louise a i přes nestálé počasí míříme vzhledem k doposud relativně časnému odpoledni ke stejnojmenému jezeru. Přímo na jeho břehu stojí jeden z nejznámějších kanadských hotelů The Fairmont Chateau Lake Louise a všude kolem se pohybuje neuvěřitelné množství lidí. Pohled přes jezero je sice i odtud pěkný, ale snažíme se co nejdříve tento příšerný lidský mumraj opustit a vydat se po stezce lemující břeh jezera do klidnější oblasti.

cestou k Moraine Lake
více fotek z oblasti Lake Louise

Čím více se vzdalujeme od parkoviště, tím méně lidí potkáváme a postupně se nám otevírají kromě výhledů na hory za jezerem i pohledy zpět k půjčovně loděk a hotelu.

Na jezeře se prohání spousta unifikovaných loděk z půjčovny, ale najdou se i originálnější plavidla.

cestou k Moraine Lake
více fotek z oblasti Lake Louise

Nejúžasnější ze všech jsou ale stejně pohledy na hory tyčící se nad koncem samotného Lake Louise.

Ani zde samozřejmě nechybí místní zemní veverky a jedna z nich vydržela před mým objektivem pózovat docela dlouho.

Groundsquirrel
více fotek z oblasti Lake Louise

Podél jezera přicházíme až na jeho jižní konec, který tvoří široká ledovcová řeka jezero napájející. Dokonce se nám tu na pár krátkých okamžiků ukazuje sluníčko.

Lake Louise

Cestu zpět k autu už ale absolvujeme opět pod zamračenou oblohou a nad horama se navíc hromadí nic dobrého nevěštící černá mračna.

více fotek z oblasti Lake Louise

Cestou do kempu se ještě stavujeme na nákup v centru Lake Louise, byť výběr je tu značně omezený. Stavujeme se taky v infocentru kvůli předpovědi počasí, která tedy na zítra není zrovna nejlepší. Tak uvidíme. Večer se krajem přehnalo několik intenzivních bouřek, které postupně přešli do trvalého deště. Dnes tedy usínáme za bubnování dešťových kapek na náš naštěstí dokonale voděodolný stan.

PŘEDCHOZÍ DEN - STŘEDA 28.8. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - PÁTEK 30.8.