FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

16.den - sobota 7.9.2013

Dnes vstáváme docela časně, do Whistleru dnes zamíří závěrečná etapa cyklistického závodu Gran Fondo a jsou plánovány velká dopravní omezení. Proto se jim snažíme vyhnout a již krátce před osmou hodinou parkujeme na téměř zaplněném záchytném parkovišti a vydáváme se pěšmo do nepříliš vzdáleného centra města. V infocentru kupujeme dvě celodenní jízdenky na systém lanovek Peak 2 Peak doufaje, že šedivá mračna visící nevysoko nad našimi hlavami a halící okolní kopce se, tak jak je přepovídáno, budou během dne rozpouštět. Provoz lanovek startuje až úderem desáté hodiny, takže máme dost času na vydatnou snídani i na horkou čokoládu u Blenze. Po půl desáté se krokem loudavým vydáváme směrem ke spodní stanici kabinkové lanovky, která nás nakonec o pár minutek dříve vyváží do oblasti pod vrcholkem Whistler Peak. Počasí prozatím nejeví známky zlepšení a tak po necelé čtvrhodince jízdy rovnou přesedáme do další kabinky, tentokrát do jedné z obrovských gondol, které od roku 2008 spojuje oblasti vrcholů Whistler Peak a Blackcomb Peak. V podstatě téměř celou jedenáctiminutovou jízdu aboslvujeme v husté mlze, jen na pár krátkých chvilek se mračna rozestoupila a nabídl se krátký pohled do údolí s městečkem Whistler.

Peak to Peak Gondola
více fotek z lanovky Peak 2 Peak

Od stanice lanovky Peak 2 Peak pod Blackcomb Mountain máme v plánu asi dvouhodinový výšlap k jezírku Blackcomb Lake. Chvílemi sice nepatrně prosvitne přes mračna sluníčko, ale výhledy jsou oblačností stále velmi omezené.

více fotek z procházky v oblasti Blackcomb Mountain

Zanedlouho se ale mračna přeci jen rozestupují a nám se nakrátkou otevírá pohled na modré nebe a do údolí zalitého mlhou pod námi.

Za slabou hodinku nás pohodlná pěšina přivádí až na břeh Blackcomb Lake nad nímž se střídavě z mlhy zjevují a opět do ní ukrývají skalní štíty stejnojmeného vrcholu.

více fotek z procházky v oblasti Blackcomb Mountain

Zdržujeme se u jezírka asi čtvrthodinku a přesně v momentě kdy se vydáváme na cestu zpět se nám otevírá pohled na protilehlý Whistler Peak. Vypadá to, že se počasí přece jen zlomí k lepšímu.

Krátce po poledni jsme zpět u lanovky spojující oba vrcholky, ještě naposledy si vychutnáváme pohledy z této strany údolí...

více fotek z procházky v oblasti Blackcomb Mountain

... nasedáme do kabinky a vracíme se zpět pod Whistler Peak. Výhledy z lanovky jsou tentokrát znatelně lepší než před dvěma hodinami.

Peak to Peak Gondola
více fotek z lanovky Peak 2 Peak

Na druhé straně údolí nás vítá sluníčko a modrá obloha, takže se nijak zvlášť nezdržujeme a přecházíme asi půl kilometru k lanovce která nás vyváží až na samotný vrcholek Whistler Peak. Odtud se otevírají parádní pohledy hlavně směrem k Whistleru.

více fotek z výšlapu v oblasti Whistler Mountain

Dáváme si lehký oběd vylovený z útrob batožiny a vydáváme se na povinnou asi dvoukilometrovou okružní procházku po samotném vrcholu během níž se nám nabízejí další pěkné výhledy na hory vůkol.

Bohužel je na horách nad Whistlerem hodně znát devastace způsobená přítomností stále se rozrustajícího lyžařského střediska. I přímo na Whistler Peak například vede silnice :-(

více fotek z výšlapu v oblasti Whistler Mountain

S postupujícím časem se rozpouští i těžká mračna jižním směrem a v plné kráse se nám zjevuje nepřehlédnutelný vulkanický vrcholek Black Tusk.

Na vyhlídkové plošině kousek pod vrcholkem Whistler Peak stojí obrovský kamenný symbol Inuksuk, který byl také maskotem zimních olympijských her zde konaných.

více fotek z výšlapu v oblasti Whistler Mountain

A na samotném vrcholku se pak nachází meteorologická stanice.

Ještě než se vydáme na cestu zpět do údolí zdoláváme podvrcholovou skalku z níž je nádherný výhled hlavně směrem k Whistleru.

Času máme dost, takže místo jízdy lanovkou dolů ke kabince upřednostňujeme asi hodinový setup pěšmo během něhož se nám otevírají další pohledy na hory jižně od Whistleru.

více fotek z výšlapu v oblasti Whistler Mountain

Nejmalebnější obrázky se pak nabízí těsně nad horní stanicí kabinky dolů do Whistleru, zde vypadají kopce nedotčeněji než bohužel ve skutečnosti jsou.

Whistler Mountain

Kolem čtvrté hodiny nasedáme do kabinky a vydáváme se na jízdu zpět do vesnice. Tu nám zpestřuje pozorování medvěda černého asi v polovině trasy. Bohužel přes upatlané a poškrábané plexisklo kabinky není schopen foťák na dlouhé ohnisko slušně zaostřit.

Příjemnou procházkou se vracíme skrz centrum Whistleru k parkovišti. Blázinec kolem Gran Fondo už se zdá naštěstí vytratil, takže celkem bezproblémově centrum města opouštíme a vydáváme se zpět do kempu. Cestou si ještě zajíždíme dva kilometry k vodopádu Brandywine Falls, který nás svou působivostí docela překvapil.

Brandywine Falls
více fotek vodopádu Brandywine Falls

Večer si užíváme kempovou pohodu a jdeme jako už tradičně docela brzy spát. Zítra nás čeká opět téměř celý den on the road a nocovat bychom už měli na břehu Tichého oceánu.

PŘEDCHOZÍ DEN - PÁTEK 6.9. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - NEDĚLE 8.9.