FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

3.den - neděle 25.8.2013

Ráno nikam nechvátáme, v klidu balíme stan a do jedné krosny věci na příští čtyři dny v divočine provinčního parku Mount Assiniboine mimo dosah civilizace i signálu mobilního telefonu. Na vydatnou snídani se opět stavujeme v centru Banffu a před desátou hodinou vyrážíme na cestu do Canmore kde opouštíme asfalt a vydáváme se čtyřicetikilometrovou šotolinovou pistou s parádními výhledy kolem jezer Spray Lakes.

více fotek z oblasti Spray Valley Provincial Park

Kolem půl dvanácté jsme na parkovišti asi sto metrů od Mount Shark Helipad, kde už panuje čilý ruch a první skupina právě odlétá helikoptérou pod Assiniboinu. Helikoptéra je šestimístná a zjevně máme dost času, přednost při odletu mají hosté Assiniboine Lodge, která nabízí poměrně luxusní ubytování přímo v srdci parku. Máme aspoň dostatek příležitostí nafotit si přilétající a odlétající helikoptéry :-)

Mount Shark Helipad
více fotek z Mount Shark Helipad

Poté co jsou odbaveni návětěvníci lodge, jsou další na řadě lidé ubytovaní v chatkách které lodge obklopují. A až v úplně poslední helikoptéře letí "kempři" tedy krom nás ještě čtyři další turisti vyrážející do této nádherné oblasti pod stan. Dlužno dodat že je možné se do parku dostat i po svých, obnáší to však téměř třicetikilometrový pochod v plné polní, který lze díky tábořišti zhruba v polovině rozdělit na dvoudenní. V jednu hodinu konečně přichází náš čas a nastupujeme k asi osmiminutovému letu nabízejícímu jako bonus nádherné vyhlídky na hory vůkol.

let do Assiniboine
více fotek z letu do Mount Assiniboine PP

Let utekl jako voda a už vystupujeme na dohled od Assiniboine Lodge, nahazujeme bagáž na záda a vydáváme se na asi tři kilometry vzdálené tábořiště situované v zalesněném mírném svahu nad jezerem Magog. Vybíráme si jedno z připravených míst ke kempování nedaleko přístřešku kde je možno v případě nepříznivého počasí pod střechou vařit, rychle stavíme stan a schováváme jídlo a zubní pastu do "protimedvědích" schránek které jsou k dispozici opodál.

Magog Lake Campground
více fotek z tábořiště v Mount Assiniboine PP

Jakmile jsme jakž takž zabydlení vyrážíme na krátkou odpolední obchůzku po okolí, míříme zpět k Assiniboine lodge, tentokrát však stezkou sestupující dolů k hladině Magog Lake. Ještě než k němu sejdeme nabízí se parádní pohledy na Naiset Peak.

Naiset Peak
více fotek z odpolední procházky po Mount Assiniboine PP

A pak už se ocitáme přímo na břehu jezera Magog, vrcholek pyramidy Mount Assiniboine však nad ním vyhlížíme marně. Je už od našeho příletu neustále skryt v mracích.

Magog Lake

Od hladiny jezera mírně stoupáme k nedávno rekonstruované lodgi, která tu stojí už od roku 1928.

Assiniboine lodge
více fotek z odpolední procházky po Mount Assiniboine PP

Přímo odtud je nádherný výhled směrem k Mount Assiniboine, ale ještě úžasnější podívaná se naskytne ze skalního ochozu který se nachází zhruba sto metrů od lodge. Pohled na horský amfitéatr oblkopující Magog Lake je skutečně úžasný.

Tohle je místo na které jsem se z celé Kanady těšil asi nejvíc a teď tu opravdu stojíme a vidíme tu nádheru na vlastní oči. Škoda jen že Mount Assiniboine se nám schovává pod příkrovem černých mraků, ale snad ještě během dnů příštích přijde chvíle kdy se nám ukáže v plné kráse. Asi půlhodinku jsme poseděli na lavičce právě na této vyhlídce a pak jsem se vydali cestou kterou jsme odpoledne kráčeli v plné polní zpět na tábořiště. Chvílemi opět prosvitlo sluníčko a již tak krásné krajině ještě trošku přidalo na půvabu.

Assiniboine lodge
více fotek z odpolední procházky po Mount Assiniboine PP

V pozdním odpoledni nás pak zmáhá citelný chlad a únava zčásti způsobená časovým posunem. Když navíc začíná drobně krápat tak je vcelku příjemné zalézt na chvíli do spacáku a krátce si zdřímnout. Když se po necelých dvou hodinách budíme a vylézáme ze stanu, tak nestačíme zírat. Nad hlavou téměř vymetená obloha a pyramida Mount Assiniboine se v plné své kráse koupe ve večerním světle.

Stejně jako včera si i dnes užíváme úžasný závěr parádního dne. A pak opět hurá do spacáků, noc bude zřejmě pěkně studená, ale naše péřáky by nás měly spolehlivě ochránit. Povzbuzen večerním vyjasněním si na ráno pro jistotu nastavuji budík, byť jsem přesvědčen že se ještě před východem sluníčka vzbudím i bez něj.

PŘEDCHOZÍ DEN - SOBOTA 24.8. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - PONDĚLÍ 26.8.