FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

12.den - úterý 3.9.2013

Dnes ráno nikam nespěcháme a trošku si pospíme. Máme v plánu výlet lodičkou po Maligne Lake a první z výletních parníčků by měl dle informací dostupných na Internetu vyplouvat až v deset hodin. Vyrážíme tedy z kempu až před půl devátou a vracíme se směrem k Jasperu, abychom těsně před ním uhnuli na uzounkou silničku vedoucí podél v pozdním létě téměř vyschlého Medicine Lake k našemu prvnímu dnešnímu cíli. Právě nad Medicine Lake míjíme přímo u silnice stádečko Ovcí tlustorohých, které úžasně nasvětluje ranní sluníčko.

Ovce tlustorohá
více fotek z výletu ke Spirit Islandu

Po tomto krátkém zdržení pokračujeme dále na parkoviště nedaleko Maligne Lake kam přijíždímě před půl desátou, tedy akorát včas abychom stihli zakoupit palubní lístky na první dnešní vyhlídkovou plavbu ke Spirit Island. Přesouváme se k přístavnímu molu a čekáme asi dvacet minut na nalodění.

Maligne Lake

Úderem desáté zvedáme kotvy a startujeme náš dvouhodinový výlet po jezeře. Brzy nabíráme slušnou rychlost, kterou kapitánka snižuje jen v momentech kdy míjíme lodičky a kajaky, které by mohly vysoké vlny převrhnout. Nad otevřenou palubou na zádi vlaje v čerstvém větru kanadská vlajka a každou chvíli se nám otevírají výhledy na další a další hory, které jezero Maligne obklopují.

více fotek z výletu ke Spirit Islandu

Za necelou hodinku plavby zahajujeme přistávací manévr nedaleko nejfotografovanějšího ostrova kanadských Rockies, kterým by měl údajně být Spirit Island. Na tohle místo nevedou žádné pozemní cesty ani turistické trasy. Jsou pouze dvě možnosti jak se sem dostat, buď jako my výletní lodí, nebo vlastními silami na kajaku, které tu i půjčují. Při takovém výletu je ovšem nutno vzhledem ke vzdálenosti počítat i s přenocováním, musí to ale být nádhera. A navíc má tahle varianta tu výhodu, že se výhledy na Spirit Island s úžasným kuloárem hor v pozadí můžete kochat libovolně dlouho. Účastníkům lodních výletu je vyhrazena pouhá čtvrhodinka na procházku po asi dvousetmetrové vyhlídkové trase. I přes limitovaný čas ovšem návštěva tohoto místa stojí za to, podívaná je to vskutku úžasná.

Spirit Island

Krátce před polednem jsme zpět v přístavišti na západním konci Maligne Lake, nasedáme do auta a vydáváme se na cestu do Jasperu, jen s krátkou zastávku na vyhlídce na Medicine Lake.

Medicine Lake
více fotek z výletu ke Spirit Islandu

V Jasperu se poprvé na naši cestě kanadou stavujeme na oběd v klasické restauraci, menu za šestnáct dolarů je moc dobré, jen si tu poprvé s naší angličtinou připadáme jako troubové, protože číšnik neuvěřitelně polyká slova a jeví pramalou snahu se s námi domluvit. Po chutném obědě přejíždíme z centra k dolní stanici Jasper Tramway, což je lanovka která nás o pěkných pár stovek výškových metrů přiblíží vrcholku Whistlers Mountain. Už od horní stanice lanovky se nabízí parádní pohledy na Jasper i hory a jezera jej obklopující.

Whistlers Mountain
více fotek z Whistlers Mountain

A během stoupání na samotný vrcholek Whistlers Mountain tyto panoramata doplňuje i horní stanice lanovky.

Z vrcholu samotného je pak vidět i téměř sto kilometrů vzdálený nejvyšší vrcholk kanadských Rockies, kterým je ledovcem pokrytý Mount Robson.

Whistlers Mountain
více fotek z Whistlers Mountain

Počasí nám opět přeje a tak se za krásného letního dne kocháme výhledy z vrcholku skoro hodinu.

Pomalu sestupujeme zpět k horní stanici lanovky, sjíždímě dolů a autem se přesunujeme k výchozímu bodu do kaňonu Maligne. Během hodinové procházky se tu můžeme pokochat tím co tu voda tvořila po celá staletí.

Maligne Canyon
více fotek z procházky skrz Maligne Canyon

V pozdním odpoledni se vracíme zpátky do kempu a v podvečer opět míříme na koupačku do Miette Hot Springs. Po desáté hodině, kdy se pro dnešek definitivně vracíme do kempu Pocahontas se ještě pokouším vyfotit tu fantastickou kanadskou oblohu nad naším stanem. Ne že by se mi to bůhvíjak povedlo, ale jako ilustrační je snímek snad aspoň trochu použitelný.

noční obloha

Spát se snažíme jít tentokrát o něco dříve, ráno chceme brzy vyrazit do hor na jeden z náročnějších výšlapů na Sulphur Skyline.

PŘEDCHOZÍ DEN - PONDĚLÍ 2.9. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - STŘEDA 4.9.