FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

2.den - sobota 24.8.2013

První kanadské ráno je prosluněné a příjemně teplé. Základním úkolem pro dnešní den je nákup plynové kartuše k vařiči, "protimedvědího" spreje a samozřejmě něčeho k snědku na dny příští. Vše se nám vcelku bez problému daří v centru Banffu a tak kolem jedenácté hodiny konečně vyrážíme objevovat krásy Skalistých hor. Počasí se i přes postupně přibývající mraky zdá být stále přívětivé, takže vyrážíme rovnou na Sulphur Mountain, vyhlídkový vrchol nad Banffem na který je možné buď vystoupat po svých nebo, tak jako my, v rámci úspory času a sil překonat sedmisetmetrové převýšení lanovkou. Ze samotného vrcholku Sulphur Mountain je většina výhledů kryta stromy, takže vyrážíme na pohodovou asi kilometrovou procházku na nedaleký Sanson Peak. Již cestou se nabízí parádní vyhlídky do nádherné horské krajiny.

Sulphur Mountain
více fotek z oblasti Sulphur Mountain

Ale ty nejlepší výhledy se otevírají právě až z vrcholku Sanson Peak na kterém stojí také pozůstatek staré meteorologické stanice. Městečko Banff obklopené horami je odtud jako na dlani.

Právě zde na vrcholku také poprvé potkáváme všudypřítomné zemní veverky, které nás budou provázet v podstatě celou naší kanadskou poutí. Některé z nich, zvlášť v takovýchto místech kde se pohybují mraky turistů, jsou natolik drzé, že bez okolku vlezou i do odloženého batohu, nebo dokonce člověku na rameno.

Groundsquirrel
více fotek z oblasti Sulphur Mountain

Ze Sanson Peak se stejnou cestou vracíme zpět k horní stanici lanovky Banff Gondola a kabinkou sjíždíme zpátky do údolí. Přejíždíme asi deset kilometrů k jezeru Minnewanka a již téměř u cíle nám přebíhá přes cestu v dáli před námi nějaké zvíře. Myslel jsem že šlo o srnu či něco podobného, ale jakmile přijížíme k inkrimiovanému místu a vrháme pohled do lesa vpravo od silnice je jasné jak moc jsem se mýlil. Skrz les si to peláší nádherný vlk !! Tluču se do hlavy že nemám nachystaný foťák s dlouhým sklem a vlk mezitím rychle mizí v lesních houštinách. Ale setkání to bylo každopádně úžasné a obrázek aspoň v našich hlavách zůstane rozhodně dlouhu. Zanedlouho po tomto parádním zážitku už parkujeme nedaleko jezera Minnewanka a vydáváme se na krátkou procházku podél jeho břehů. Je možno se tu vydat i na projížďku lodí po jezeře, ale lodní výlet si necháváme na později až na vyhlášenou plavbu ke Spirit Islandu na Maligne Lake. Ze břehu se otevírají nádherné pohledy přes jezero na masiv Mount Girouard.

Lake Minnewanka
více fotek z oblasti Lake Minnewanka

Je sobotní odpoledne a tak je na březích jezera neuvěřitelně živo. V naprosté harmonii tu táboří a piknikují lidé nejrůznějších barev pleti. Je vidět že oblast je oblíbeným výletním místem obyvatel relativně blízkého Calgary. Těch 130 kilometrů je na kanadské poměry skutečně kousek. Po příjemné hodince u jezera míříme autem zpět do Banffu, cesta se nám ovšem značně protahuje, protože cestou potkáváme hned několik typických zástupců zdejší živočišné říše. První z nich jsou laně Wapiti.

Wapiti

A jen o kousek dál potkáváme stádečko Ovcí tlustorohých dokonce včetně mláděte.

Ovce tlustorohá
více fotek z oblasti Lake Minnewanka

Po příjemném setkání s jeleny a ovcemi už pokračujeme do Banffu bez dalších úspěšných pozorování zvěře, ale i tak toho bylo na první den docela dost. Obloha se postupem času téměř zatahuje a tak se vracíme na krátkou zastávku v kempu, kde si ohříváme něco málo k snědku. K večeru se mračna opět aspoň částečně trhají a tak využívám možnosti vyfotit si v kempu naši fešnou toyotku zalitou příjemným podvečerním světlem.

Toyota Venza

Viděli jsme toho dnes už sice dost, ale tak daleko od domova je škoda každé promeškané minutky, takže se ještě vypravujeme na krátkou projížďku kolem Vermilion Lakes, kde mimochodem tuším výborné podvečerní fotopříležitosti. Za slušného světla stíháme pouze první z nich, ale i tak pohled na Mount Rundle v dálce nad jezerem stojí za to.

Vermilion Lakes
více fotek z oblasti Vermilion Lakes

Pak už přebírají vládu nad oblohou těžká černá mračna a letní bouřka zdá se být neodvratná. Přesto se však ještě vydáváme na koupačku do místních termálních lázní Upper Hot Springs. Za velmi přijatelných sedm dolarů je tu možné prohřát kosti a svaly ve vodě o teplotě osmatřicet stupňů celsiových. Asi pět minut poté co jsme se ponořili do příjemně hřejivé vody se na obloze objevil první blesk následovaný mocným zahrměním a byl okamžitě vydán pokyn k opuštění bazénu. To je tedy skutečně pech, ale je fakt, že bouřka byla na spadnutí. V abolutním klidu všichni opouští vodu a uchylují se do zázemí šaten. Zde je nám vysvětleno pravidlo, které zde používají pro znovuotevření bazénu. Od úderu blesku blíže než sedm kilometrů od areálu (počítá se orientačně doba ve vteřinách mezi bleskem a hromem) běží patnáctiminutová ochranná lhůta. Pokud během ní nedojde k dalšímu úderu, je bazén opět zpřístupněn. Pokud v této době udeří znovu, začíná běžet další čtvrthodinová lhůta. Bouřka naštěstí přechází celkem rychle, takže jsme asi za půl hodinky opět vpuštěni do bazénu. Odměnou za trpělivost je nám duha přímo nad areálem a nádherný výhled na hory zalitá rudým světlem zapadajícího slunce. A samozřejmě taky ta teplá voda :-)

Po desáté hodině opouštíme areál termálů a cestou zpět do kempu se ještě stavujeme v centru města na lehkou večeři v Subway, kde paradoxně vychází bagety o fous levněji než u nás doma. Holt to co si v ČR hraje na luxus je za oceánem často jednou z nejlevnějších alternativ jak se slušně najíst. Před jedenáctou jsme zpět v kempu a s radostí zjišťujeme že stan neutrpěl během bouřky žádnou újmu. Nezbývá než spokojeně usnout po prvním parádním kanadském dni navíc s očekáváním zítřejšího přesunu do úžasné krajiny pod Mount Assiniboine.

PŘEDCHOZÍ DEN - PÁTEK 23.8. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - NEDĚLE 25.8.