FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

19.den - úterý 10.9.2013

Když kolem půl sedmé vylézám se stanu, okamžitě mě do očí praští slabá oranžová záře nad východním obzorem která prosvětluje jemnou mlhu. Hned beru foťák a sbíhám kousek dolů k přístavu, kde rychle mizející mlha s barevnou východní oblohou vytváří zajímavou atmosféru.

Ucluelet
více fotek z mlhavého rána v Ucluelet

Tak jsme se přece jen dočkali lepšího počasí a s úsměvem na rtech vyrážíme do Tofina odkud máme v půl dvanácté vyrážet na lodní výlet. Máme však spoustu času a tak se opět zastavujeme u jedné z vycházkových tras v Pacific Rim NP. Tentokrát vyrážíme na Halfmoon Bay Trail, který nás stejně jako většina ostatních přivádí skrze prales k oceánu. A zátoka Halfmoon Bay nasvícená ranním světelem je úplně o něčem jiném než pod šedivým příkrovem nízké oblačnosti.

Halfmoon Bay Trail
více fotek z pláže Halfmoon Bay

Kolem desáté hodiny se ještě krátce zastavujeme na Long Beach, která je se svými deseti kilometry skutečně hodna svého jména.

Long Beach
více fotek z pláže Long Beach

Po jedenácté parkujeme na okraji Tofina u základny Jamies, abychom se před půl dvanáctou spolu s osmi dalšími pasažéry nalodili na loď Pacific Spings a vyrazili podél pobřeží severozápadním směrem.

Tofino
více fotek z lodního výletu do termálů

Celkem brzy nabíráme slušnou rychlost a udržet se na zadní otevřené palubě začíná být značně náročné o focení ani nemluvě. Tak ještě jeden cvak na brázdu za lodí a hurá na sedačku do kryté části lodi.

Hned na úvod nám náš průvodce a kapitán lodi v jedné osobě sděluje, že šance vidět během dnešního výletu velryby je poměrně malá, neboť dopoledne nebyly úspěšné ani výletní lodě vyrážející přímo na jejich pozorování. Ochuzeni o pozorování oceánského života ale rozhodně nezůstáváme, hned zanedlouho zastavujeme u kolonie tuleňů...

Tuleň
více fotek z lodního výletu do termálů

... jen o kousek dále se na skaliskách vyhřívají lachtani ...

Lachtan

... a další lachtani na nás koukají přímo z oceánu.

Lachtani
více fotek z lodního výletu do termálů

Máme štěstí i na mořské vydry, jejichž pozorování není úplnou samozřejmostí.

Mořská vydra

Asi po hodině a půl na oceánu jsme konečně v přístavišti na hranicích provinčního parku Maquinna Marine.

více fotek z provinčního parku Maquinna Marine

Odtud nás čeká asi půlhodinový pochod pralesem do přírodních termálů, jejichž první předzvěstí je horký potok který překračujeme už nadohled cíle.

Docela jsme chvátali, abychom si dostatečně užili koupačku, takže horká sprcha rozhodně přišla vhod :-)

více fotek z provinčního parku Maquinna Marine

Ale celkem rychle jsem zpod vodopádu zase lezl ven, přece jen voda v termálním potoce má zhruba čtyřicet stupňů, což už je na můj vkus trošku moc. Trošku příjemnější voda je v tůňkách pod vodopádem, ...

... ale úplně nejlepší je v místech kde se horský potok mísí s chladnou vodou Tichého oceánu.

více fotek z provinčního parku Maquinna Marine

Po dvou hodinách cachtání je čas vydat se pomalu na cestu zpět k přístavišti a odtud lodí zpět, tentokrát už bez zastávek na pozorování zvířat. Ale i výhledy na hornaté pobřeží Vancouver Islandu stojí za to.

Tichý oceán
více fotek z lodního výletu do termálů

Do Tofina se vracíme kolem půl šesté a bez jakéhokoli otálení sedáme do auta a uháníme "domů" do Uclueletu, kde míříme rovnou k majáku.

západ slunce v Ucluelet
více fotek ze západu slunce u majáku v Ucluelet

Dnes to vypadá se západem sluníčka do oceánu nadějně a stíháme to tak akorát, sluníčko už krásně barví vše vůkol.

A za chvíli už pro dnešek definitivně mizí za západním obzorem.

západ slunce v Ucluelet
více fotek ze západu slunce u majáku v Ucluelet

Již za šera se stavujeme v jedné z mála místních občerstvoven na ukrutně mastné Fish & Chips a pak už naše cesta vede zpět do kempu, kde spokojeně uleháme po vydařeném dni.

PŘEDCHOZÍ DEN - PONDĚLÍ 9.9. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - STŘEDA 11.9.