FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

6.den - středa 28.8.2013

Poslední ráno a tedy poslední šance vidět vrcholek Mount Assiniboine ozářený paprsky vycházejícího slunce. A zdá se že by nám příroda mohla být nakloněna, o půl šesté není na obloze jediný mráček a majestátná hora září do pomalu končící noci. Rychle se oblékáme a vyrážíme za zpěvu protimedvědích songů mrazivým ránem na břeh Magog Lake. Před šestou hodinou jsme dole u jezera, rychle stavím stativ a pořizuji první dnešní záběr.

ráno u Magog Lake
více fotek z magického rána na břehu Magog Lake

Před týdnem, kdy jsem ještě pravidelně sledoval zdejší úžasná rána jen přes webkameru, vycházelo sluníčko právě kolem šesté hodiny. Ale koncem léta se již dny zkracují rychle, takže čekáme témeř půl hodiny na chvíli, kdy první sluneční paprsky do ruda zabarví špičku Mount Assiniboine. Následuje představení, které se nikdy neokouká a nepotřebuje žádného komentáře.

Zlatá hodinka je u konce a plni načerpané energie se vydáváme zpět k tábořišti. Pod nohama nám stále křupe zmrzlá tráva a cestou si užíváme pohledy kam jinam než na Assiniboinu.

Mount Assiniboine PP
více fotek z magického rána na břehu Magog Lake

Na tábořišti balíme stan, na záda nakládáme krosny a vydáváme se na poslední procházku k Assiniboine lodge, odkud bychom měli po poledni odletět zpět do civilizace.

více fotek z poslední procházky v PP Mount Assiniboine

Samozřejmě nemůže ani dnes chybět zastávka u jezírka, tentokrát už definitivně poslední.

Mount Assiniboine PP

U lodge odkládáme bagáž a vydáváme se na nedalekou vyhlídku na níž jsme se kochali první odpoledne po příletu do této nádherné oblasti. A strávíme tu i poslední hodinku naší návštěvy.

více fotek z poslední procházky v PP Mount Assiniboine

Před polednem se přesouváme k nedalekému heliportu a zanedlouho se už na obzoru objevuje první helikoptéra.

vrtulník v Assiniboine
více fotek z letu z PP Assiniboine zpět do civilizace

Lidí je tentokrát méně, takže odlétáme už třetím letem za necelou půlhodinku. Asi desetiminutový let nabízí opět úžasné pohledy z ptačí perspektivy, místo vedle pilota jsem tentokrát přenechal Lucce, která si ho po přistání nemohla vynachválit. Ale i v zadní části helikoptéry jsem si letu rozhodně užil.

Před jednou hodinou hladce přistáváme na Mount Shark Helipad.

Mount Shark Helipad
více fotek z letu z PP Assiniboine zpět do civilizace

Loučíme se s pilotem i s chlapíkem který nám před čtyřmi dny asistoval u odletu a vydáváme se na nedaleké parkoviště. Toyotka tu na náš naštěstí čeká i s věcmi které jsme v ní nechali uloženy. Vydáváme se tedy na cestu. Nejprve již známou šotolinovou cestou do Canmore, kde dokupujeme v místním Safeway proviant a poté po transkanadské dálnici pokračujeme západním směrem.

transkanadská dálnice

Původně jsme chtěli dnes přespat ještě v Banffu, ale vzhledem k tomu že je středa před kanadským "long weekend¨ rozhodujeme se po páteční zkušenosti s plným kempem v Banffu pokračovat ještě padesát kilometrů do Lake Louise. V kempu tu naštěstí s místem pro stany problém nemají, takže se ubytováváme rovnou na tři noci. S velkou chutí využíváme po čtyřech dnech kempovou sprchu a v podvečer se ještě jedeme podívat k Moraine Lake, které je jedním z nejznámějších a nejkrásnějších jezer kanadských Rockies. Z podvečerního sluníčko bohužel díky zatažené obloze nic není, ale není třeba smutnit, hned zítra ráno se sem vrátíme a vyrazíme si také na krátký výšlap do okolních hor.

Moraine Lake
více fotek ze dvou návštěv u Moraine Lake

Před návratem do kempu se ještě stavujeme v centru Lake Louise, což je vlastně rozlehlé parkoviště obklopené několika obchody a informačním centrem. Právě v "íčku" zjišťujeme předpověď počasí, které tedy dvakrát stabilní být nemá. No uvidíme. Kupujeme a zároveň i posíláme pohledy domů a na večer kupujeme v jednom z obchůdků láhev kanadského vína.

PŘEDCHOZÍ DEN - ÚTERÝ 27.8. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - ČTVRTEK 29.8.