FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

4.den - pondělí 26.8.2013

V noci nás ze sladkého snění probrala bouřka s pořádným lijákem, ale když po šesté hodině ráno vykouknu ze stanu není po ní na obloze ani památky. Vysoko na obloze svítí měsíc a přestože vrcholek Mount Assiniboine je ukryt v těch nemnoha mracích na obloze, rozhodujeme se bleskově vyrazit dolů k jezeru Magog s představou prosluněného horského rána. Tentokrát to ale nevyšlo a obloha se velice rychle zatahuje. Z ranního světla tedy nebude nic, ale i tak má ráno na břehu jezera svoji atmosféru.

ráno u Magog Lake
více fotek ze zamračeného rána u Magog Lake

Vracíme se zpět na tábořiště a po snídani se vydáváme na jednu z klasických tůr, které lze v provinčním parku Mount Assiniboine podniknout. Ta nás provede kolem několika kouzelných jezer a následně bychom měli vystoupat na vyhlídku Nublet z níž se nabízí jedinečný výhledy na trojici jezer a nad nimi čnící hory. Počasí se zdá být ne úplně beznadějné, občas se přes mračna na pár okamžiků prodere sluníčko. Jeden z takových magických okamžiků přichází právě ve chvíli kdy přicházíme k prvnímu z jezer, kterým je Sunburst Lake. Nad ním čnící Sunburst Peak si tak na krátkou užíváme krásně nasvícený ranním sluníčkem.

Sunburst Peak
více fotek z výšlapu kolem jezer na Nublet

Je to mimochodem jedno z mála míst parku odkud není ani za pěkného počasí vidět pyramida Mount Assiniboine. Dnes ji ovšem není vidět odnikud, neboť je opět ukryta pod příkrovem mraků. Dalším jezerem je Cerulean Lake, které obcházíme v podstatě po celé jeho délce. I přes něj se nabízí úžasné pohledy na Sunburst Peak.

Cerulean Lake

Na jižním konci Cerulean Lake se stezka noří do lesa a trošku oklikou míří mírným stoupáním k Elizabeth Lake.

Elizabet Lake
více fotek z výšlapu kolem jezer na Nublet

Tady potkáváme za celý den první turisty, je to skupina z Assiniboine lodge v doprovodu průvodce. Jak už je v horách zvykem prohazujeme s nimi pár slov a když se dozvídají, odkud že jsme to sem do divočiny přicestovali, jsou skutečně překvapeni. Ale Českou republiku znají, někteří dokonce byli i v Praze. Po příjemném setkání pokračujeme kousek podél jezera a potom docela výživným stoupáním na Nublet. Začíná intenzivně pršet a vše kolem se halí do husté mlhy. To nejsou podmínky pro rozhled z Nubletu zrovna chtěné, ale pokračujeme nahoru s vírou ve zlepšení. A taky že ano, nahoru sice přicházíme ještě v mlíku, ale během chvilky se vše trhá a i pršet aspoň na chvilku přestává. Rozhledy z Nubletu jsou famózní. Hluboko pod námi se zrcadlí hladiny Magog Lake, Sunburst Lake a Cerulean Lake a nad nimi ční majestátný Sunburst Peak. A to dnes ještě není vidět samotná Mount Assiniboine.

Nublet

Dá se odtud pokračovat na Nub Peak z něhož budou rozhledy patrně ještě lepší, dnes to ale zřejmě nemá moc smysl, zvlášť když začíná znovu pršet. Scházíme tedy dolů na druhou stranu směrem k lodgi kam jdeme zjistit aktuální předpověď počasí. Zítra by to mělo být lepší, takže se ještě operativně ptáme na možnost středečního letu helikoptérou zpět do civilizace. Původně jsme chtěli absolvovat cestu zpět pěšky, nakonec se ale rozhodujeme pro let helikoptérou právě kvůli možnosti zůstat o den déle přímo po Mount Assiniboine. A taky představa třicetikilometrového pochodu s pětadvacetikilovou krosnou na zádech není úplně lákavá. Místo v helikoptéře ještě je, takže si jej hned rezervujeme a vydáváme se na upršenou tříkilometrovou cestu na tábořiště. Před lodgi ještě chvilku pozorujeme a fotíme všudypřítomné sviště.

Marmot
více fotek z tábořiště u Magog Lake

Zbytek dne se počasí nelepší, spíš naopak začíná pršet čím dál intenzivněji, takže stejně jako včera zalézáme v pozdním odpoledni na chvíli do spacáků. Ani večer se včerejší zázračné vyjasnění nekoná, takže s radostí využíváme k přípravě večeře nedaleký přístřeše. Zde se jak jinak dáváme do řeči s mnoha spolukempujícími z nejrůznějších koutů Kanady i světa. Dokonce se tu potkáváme i s češkou již dva roky žijící v Banffu. Ale největší překvapení nám připravil chlapík z ostrova Vanouver, který si po večeři třicet kilometrů od nejbližší silnice vytáhl z batohu plechovku Prazdroje, toho jsem si musel i vyfotit :-)

Magog Lake Campground

Po příjemném večeru jdeme po setmění spokojeně spát. Dnes nám sice počasí dvakrát nepřálo, ale i tak jsme si den v horách báječně užili.

PŘEDCHOZÍ DEN - NEDĚLE 25.8. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - ÚTERÝ 27.8.