FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

13.den - středa 4.9.2013

Na poslední dopoledne v NP Jasper jsme si naplánovali tůru na jeden z nejlepších vyhlídkových bodů v oblasti. Obecně se dá říct, že v kanadských Rockies není příliš turistických chodníků vedoucích až na vrchol některého z kopců, takže rádi využíváme jednu z mála takovýchto možností. Stezka překonávající sedmisetmetrové převýšení začíná u nám již dobře známých termálů Miette Hot Springs a zpočátku docela mírně stoupá širokou lesní pěšinou. Za necelou hodinu se ocitáme na rozcestí, kde trasa ostře zatáčí doprava a začíná konečně příkřeji stoupat v několika serpentinách. Skrze postupně řídnoucí les se nabízí první výhledy na hory obklopující nás ze všech stran.

cestou na Sulphur Skyline
více fotek z výšlapu na Sulphur Skyline

Stoupání oproti očekávání není nijak hrozné, ať tedy na posledního půl kilometru, který vede sypkou sutí kolmo vzhůru. I tento úsek ale překonáváme a po necelých dvou hodinách stojíme na vrcholku Sulphur Skyline. Vítá nás tu, jak už jsme si v kanadských horách zvykli, zemní veverka, tentokrát ovšem neobvyklé otrlá, dokonce nám v nestřeženém okamžiku nakukuje přímo do odloženého batohu.

zemní veverka

Jako na zavolanou se aspoň na chvíli rozpouští vysoká oblačnost, která od časného rána značně zmírňuje intenzitu slunečního záření. Kruhových rozhledů z vrcholku si tak nakonec užíváme za parádního počasí.

Sulphur Skyline
více fotek z výšlapu na Sulphur Skyline

Na vrcholku trávíme necelou hodinku a po lehké svačině se vydáváme na sestup zpět do údolí. Na horní hranici lesa už z dálky vidíme popásající se stádo, jež považujeme za jeleny Wapiti. Po přiblížení je ale zřejmé že se jedná o naše staré známé Ovce tlustorohé.

sestup ze Sulphur Skyline

Před jednou hodinou odpolední jsme zpět dole na parkovišti a naposledy se vydáváme prohřát do přilehlých termálů. Po třetí odpolední pak celou oblast definitivně opouštíme a po nákupní zastávce v Jasperu pokračujeme západním směrem pod Mount Robson. Kolem sedmé hodiny večerní se krátce zastavujeme u návštěvnického centra provinčního parku Mount Robson. To je sice již uzavřené, ale vyhlídková terase z níž se nabízí krásný pohled směřem k nejvyšší hoře kanadských Rockies je volně přístupná.

vyhlídka na Mount Robson
více fotek z podvečera a rána pod Mount Robson

Asi deset kilometrů nám zbývá do vyhlídnutého kempu Robson Shadows. Místa tu mají dost, i když na některých pláccích bychom tedy stanovat nechtěli. Nakonec se nám ale podaří najít parádní místo přímo na břehu řeky Fraser a přímo od stanu koukáme na kopce za řekou nasvícené posledními paprsky zapadajícího sluníčka.

večer u řeky Fraser

Rychle vaříme večeři a jdeme spát. Zítra nás čeká docela dlouhý den během něhože máme v plánu první část dlouhého přesunu směrem k Vancouveru.

PŘEDCHOZÍ DEN - ÚTERÝ 3.9. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - ČTVRTEK 5.9.