FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

21.den - čtvrtek 12.9.2013

Ucluelet se s námi loučí stejně jak nás před čtyřmi dny přivítal. I dnes sice mířím před východem slunce k majáku ale foťák tentokrát zůstává v brašně. Šedivo a nevlídno převládá i po osmé hodině, kdy sympatické městečko definitivně opouštíme. Opět nás čeká přejezd velké části ostrova, tentokrát ovšem z Nanaima pokračujeme ještě dále a první delší zastávku děláme až v městečku Duncan, které je proslulé expozicí indiánských totemů pod širým nebem.

více fotek totemů v Duncanu

Příjemná procházka centrem města nám trvá asi hodinku a před odjezdem se ještě stavujeme v místním Subway na oběd. Pokračujeme do hlavního města nejen ostrova Vancouver, ale celé Britské Kolumbie, kterým je Victoria. Na prohlídku města nemáme dostatek času, takže se jen krátce projíždíme centrem a míříme do Swartz Bay, kde se v podstatě bez čekání naloďujeme na trajekt společnosti BC Ferries do Tsawwassenu ležícího na jižním okraji Vancouveru. První část trasy vede mezi mnoha ostrůvky rozesetými podél pobřeží na něž se z otevřené paluby nabízejí pěkné výhledy.

Swartz Bay - Tsawwassen
více fotek z trajektu Swartz Bay - Tsawwassen

A za posledním ostrůvkem přichází hlášení kapitána o velrybách na pravoboku. Skutečně tam jsou a jejich pozorování nám zpříjemňuje další půlhodinku.

A pak už se v dáli na obzoru rýsují siluety pevniny.

Swartz Bay - Tsawwassen
více fotek z trajektu Swartz Bay - Tsawwassen

Za slabou půhodinku pak přistáváme v Tsawwassenu, tedy asi třicet kilometrů jižně od centra Vancouveru.

Opouštíme trajekt a vydáváme se na průjezd městem z něhož jsme měl docela obavy. Ale značení směru na Highway 99 je perfektní, takže jediné co mě deptá jsou v samotném downtownu semafory na každých padesáti metrech, navíc nastavene tak, že se neustále rozjíždíme a brzdíme. Pomalu ale jistě se prokousáváme až na most Lions Gate Bridge.

Vancouver

A pod jeho severním koncem už na nás čeká Capilano River RV Park, který se stává našim domovem po zbytek kanadského výletu. Je to jednoznačně nejdražší, ale zároveň nejluxusnější kemp našeho výletu. Je tu k dispozici vyhřívaný bazén a příjemná vířivka. Zato místa pro stany jsou tu skutečně skromná, plácek tři metry na pět pár metrů od dálnice, ale ty tři noci to snad nějak přežijeme. Po zabydlení jdeme do nedalekého nákupního centra sehnat něco k večeři. Je tu asi deset samoobslužných restaurací od thajské po řeckou, až nevíme co si vybrat. Nakonec volíme indickou restauraci a docela dobré Butter Chicken s Basmati rýží. S plným břichem se vracíme do kempu a zbytek večera si užíváme v kempové vířivce.

PŘEDCHOZÍ DEN - STŘEDA 11.9. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - PÁTEK 13.9.