FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

5.den - úterý 27.8.2013

Druhé ráno pod Assiniboinou vypadá opět nadějně, byť samotný vrchol je stejně jako včera skryt v mracích. Vstáváme docela časně a tak už kolem osmé hodiny vyrážíme na výšlap do sedla Wonder Pass. První dávka ranních slunečních paprsků nás zastihuje cestou k Magog Lake a na jeho břehu.

ráno u Magog Lake
více fotek z tůry na Wonder Pass

Od jezera stezka pokračuje mírným stoupáním a zanedlouho se nám otevírají parádní pohledy na Naiset Peak...

Naiset Peak

... a také zpět směrem k Nub Peak kam bychom se v případě příznivého počasí chtěli vypravit odpoledne.

Nub Peak
více fotek z tůry na Wonder Pass

Asi v polovině cesty obcházíme Gog Lake nad jehož hladinou se tyčí The Towers...

The Towers

... a samozřejmě také již zmiňovaný Naiset Peak.

cestou do Wonder Pass
více fotek z tůry na Wonder Pass

Do sedla Wonder Pass je to z tábořiště něco přes pět kilometrů a tak jsme i s kocháním a častým focením za necelé dvě hodinky v cíli našeho dopoledního výletu. Výhledy které se odtud nabízí jsou jak jinak než famózní, dnes umocněné navíc působivými nízko letícími mraky.

Wonder Pass

Pěkný je i pohled na The Towers z poněkud jiného úhlu než zespod od Gog Lake.

The Towers
více fotek z tůry na Wonder Pass

V sedle je sice krásně, ale fouká pekelně studený vítr, takže se zdržujeme jen slabou půlhodinku a krokem loudavým se vydáváme na cestu zpět směrem k Assiniboine lodge. Cestou se zastavujeme u bezejmeného vodopádku, na který nám na rozdíl od cesty nahoru tentokrát zasvítilo i sluníčko.

cestou z Wonder Pass

Větší pozornost při setupu věnujeme také samotnému jezeru Gog Lake, k němuž scházíme mimo vyznačenou trasu, abychom na jeho konci objevili parádní vodopád.

vodopád u Gog Lake
více fotek z tůry na Wonder Pass

A ještě než se při klesání ponoříme zpět do lesa se naposledy kocháme pohledem na Nub Peak.

u Gog Lake

Počasí nám přeje, takže po krátkém odpočinku u lodge spojeném s lehkým obědem se právě směrem k Nub Peaku vydáváme. Nejdříve, stejně jako včera, musíme vystoupat na vyhlídkový brdek Nublet. Stíháme to právě včas, Mount Assiniboine se konečně osvobodila z obětí mraků a ukazuje se nám v plné své kráse.

¨

Za těchto podmínek nelze jinak než pokračovat, cestou necestou, dále vzhůru k vrcholku Nub Peak.

více fotek z odpolední výpravy na Nub Peak

Čím výše stoupáme tím fantastičtější výhledy se nám nabízí. Jejich ústředním tématem je samozřejmě "kanadský Matterhorn" a trojice jezer hluboko pod ním.

Ze samotného vrcholku se pak otevírají úžasné pohledy i na druhou stranu hor směrem k Banffu. Počasí je dnes skutečně parádní.

Člově něví kam dřív koukat a co dřív fotit, poutavý je pohled na Elizabeth Lake po jehože břehu jsme včera kráčeli...

více fotek z odpolední výpravy na Nub Peak

...dlouho se samozřejmě lze kochat hlavním magnetem zdejší oblasti, magickou pyramidou Mount Assiniboine vypínající se vysoko nad hladinu Lake Magog...

...stejně jako pohledy směrem na Wonder Pass, odkud jsme před pár hodinami koukali přesně opačným směrem.

více fotek z odpolední výpravy na Nub Peak

Vzhledem k postupně ubývající oblačnosti během dne jsme zde nahoře původně chtěli setrvat až do západu slunce, který musí být v těchto kulisách skutečně nezapomenutelný. Nakonec však setrváváme nahoře na Nub Peaku necelé dvě hodinky, fouká nepříjemný ledový vítr a bohužel se obloha začíná opět zatahovat.

Tak ještě pár posledních pohledů na tuhle úžasnou scenérii...

...a vydáváme se na sestup dolů směrem k tábořišti. Cestou se ještě na pár krátkých chvilek ukazuje sluníčko...

Mount Assiniboine
více fotek z odpolední výpravy na Nub Peak

... ale v momentě kdy se ocitáme u již dobře známého bezejmenného jezírka, v němž se parádně zrcadlí Mount Assiniboine, je už obloha plná černých mračen.

Poslední parádní pohled na sluncem krátce nasvícený Mount Assiniboine se nám ještě otevírá těsně před návratem na tábořiště, kam tentokrát přicházíme řádně unaveni.

Mount Assiniboine
více fotek z odpolední výpravy na Nub Peak

Krátce poté se už sluníčko pro dnešek definitivně schovává a nás čeká poslední večer v tomhle úžasném prostředí. Jsme sice stále jen na začátku našeho kanadského putování, ale i tak je zřejmé, že dnešní den bude patřit k jeho absolutním vrcholům.

PŘEDCHOZÍ DEN - PONDĚLÍ 26.8. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - STŘEDA 28.8.