FOTKY | DENÍK | VÝSTAVA | PROMÍTÁNÍ | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN | 25.DEN

8.den - pátek 30.8.2013

Budíme se, přesně jak bylo přepovídáno, do zamračeného a vlhkého rána. Odkládáme tedy plánovaný celodenní výšlap k ledovcům na zítřek a jako náhradní program volíme výlet zpět do Banffu, tentokrát ne po transkanadské dálnici, ale po daleko klidnější silničce vinoucí se údolím řeky Bow. Asi v polovině cesty pak máme v plánu krátkou procházku kaňonem říčky Johnston. Ještě před návštěvou zmiňovaného kaňonu se krátce zastavujeme na jedné z vyhlídek nad řekou Bow a s ní těsně sousedící transkanadskou železnicí.

cestou k Johnson Canyon
více fotek z procházky skrze Johnston Canyon

Z obrázku je zřejmé, že počasí dnes výletování po horách skutečně nepřeje, ale v údolí plném peřejí a vodopádů by dnešek mohl být docela fajn. Netrvá dlouho a odstavujeme toyotku na záchytném parkovišti poblíž výchozího bodu Johnston Canyonu. Turistický trasa nás mírným stoupáním asi po půl hodince přivádí k Lower Falls, ke kterým je přístup krátkým skalnatým tunelem.

Johson Canyon - Lower Falls
více fotek z procházky skrze Johnson Canyon

Místa na vyhlídkové plošině tu příliš není, takže se krátce pokocháme, pofotíme a pokračujeme dále proti proudu Johnson Creek, chvílemi po dřevených lávkách, chvílemi klasickou lesní pěšinou. Celou cestu postupujeme v těšné blízkosti říčky a občas se nám za její zákrutou otevře docela působivý pohled.

Johson Canyon

Vodopádů a kaskád je v celém údolí skutečně mnoho a dnes máme štěstí i na dostatek vody, což ještě umocňuje jejich působivost.

více fotek z procházky skrze Johnson Canyon

Netrvá dlouho a jsme na horním konci vycházkové trasy, kde se nachází Upper Falls. Výhledy na tento vodopád je limitovaný prostorem, ale i tak stojí za to, stejně jako pohled dolů po proudu horské bystřiny.

Johson Canyon

Od Upper Falls se dá ještě pokračovat dále do hor, ale v dnešním uplakaném počasí to nemá moc cenu, to nejhezčí co Johnson Canyon nabízí jsem si prošli, takže se pomalu vracíme stejnou cestou zpět k parkovišti, odkud pak pokračujeme za vytrvalého deště do Banffu. Dokupujeme zásoby jídla, je tu přece jen větší výběr než v Lake Louise a po pozdním obědě u číňanů se potulujeme uličkami Banffu a nakupujeme dárky a památeční kanadská trička. V místním mekáči pak objevujeme první kanadskou wi-fi, nepočítaje tedy letištní síť v Calgary. Posíláme přes Internet pozdravy domů, snažíme se protlačit i nějakou fotku, ale kvalita připojení je slušně řečeno katastrofální. Později odpoledne konečně přestává pršet a silný vítr dokonce trhá zlověstná mračna. Vydáváme se tedy ještě jednou k jezerům Vermilion Lakes přes něž se nabízí opravdu úžasné pohledy na hory.

více fotek z podvečera u Vermilion Lakes

V podvečer pak jdeme opět prohřát těla do Upper Hot Springs a před desátou večerní se vydáváme na cestu zpět do kempu v Lake Louise. Na obloze září hvězdy a tak chceme věřit, že od zítra konečně nastoupí stabilnější slunečné počasí.

PŘEDCHOZÍ DEN - ČTVRTEK 29.8. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - SOBOTA 31.8.